Debut på Nationals

Tä'nk att vi varit och tävlat på Grevagården Fella och jag. Det trodde jag inte skulle ske inte i år i allafall. Visst det var två halterklasser men ändå. Fella skötte sig bra fast det inte blev några bra placeringar. I lördags var vi ute och red i hällregnet tillsammans med en väninna. Fella var så duktig han gick förbi hästar som sprang i en hage samt ett hus där det var en röjarfest. I måndags var vi och red på bana han skrittade och travade på volt bör jag säga att han var duktig då också. Idag var vi ute ensamma i skogen cirka 45 minuter på vägen hem travade Fella på och det var bara att följa med så sökte han sig så fint ner på tygeln. Vilken häst han är jag tror jag drömmer är det verkligen sant att jag äger en sådan fin häst eller rättare sagt så fina hästar Jennie är också värd sin vikt i guld. Jennie fick massage i onsdags hon ömmar i ryggen så nu håller jag på att leta efter en ny sadel till henne. Hon har senaste tiden varit lite mer stel än vanlig och inte så arbetsvillig troligen är det sadeln det beror på. Hon är ju också duktig när hon är i form men just nu får hon vila i väntan på den nya sadeln. Snart är semestern slut och vi har inte vilat någonting fullt ös hela tiden pust. Fast man ska ju inte klaga man ska vara glad att man har ett arbete. Nu tittar jag faktiskt på OS - dressyr saknar reining i OS. Ha det så bra i sensommarregnet.


Kommentarer
Postat av: catarina

Ni var sååå duktiga på Greva!! Å, du Åsa var så fin i dina kläder, vilket ekipage! Synd att man inte hinner med att pratas vid mer, men det är lite logistik i att hinna med allt, köra hästar hit och dit, putsa på dem samt hinna äta en bit emellan varven..

Nu blir det Harvest nästa?? Kram C

2008-08-13 @ 21:39:15
Postat av: Anonym

Tycker också att det var tråkigt att man inte hann umgås så mycket men men det blir lite extra pyssel när hästen är med. Blir nog inget Harvest för oss väntar nog till April open.

Ha det bra

2008-08-13 @ 22:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0