Ekorren - farligaste däggdjuret

Idag har jag provat på att arbeta som viltvårdare på egen hand. Har sett en del på animal planet och det verkar ju enkelt. En arbetskollega till mig sade vid lunch att det låg en ekorre på gräsmattan utanför fönstret. Jag som är en sann djurvän blev såklart upprörd - har ska vi ut och rädda liv. Jag tog på mig plasthandskar för jag tänkte ifall ekorren var smittad med något så var det ju bra att ha skydd. Jag gick fram till ekorren och den var INTE så dålig som jag trodde. Han eller hon for upp och satte tänderna i min tumme det gjorde ont. Jag fick inte tag i ekorren kan jag ju tillägga han försvann väldigt fort. Min tumme fick ett jack och handskarna var inte så hela efter min insats. Jag gick ner till vårdcentralen för jag var lite orolig över mitt Tetanus-skydd. Det var ok enl sköterskan så jag fick gå upp till jobbet igen och fortsätta arbeta igen. Går ekorrbett på arbetstid som arbetskada eller tillbud? Får fråga chefen i morgon men jag tror inte att det går igenom.
Akta er för ekorrarna - de är på hugget.
PS Ekorren på bilden har ingenting med inlägget att göra - ekorren som högg har sekretess


Kommentarer
Postat av: catarina

Herre jösses, vad det händer? Men det måste ha varit en landstingsekorre? De kan va lite bitska av sig! De som bor på landet är mycket snällare...

Ses snart på Okna!

Kram C

2008-08-27 @ 20:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0