Fluke den förskräcklige



Jag måste bara berätta om vår hund Fluke. Ja egentligen är han inte vår men han bor här då han har det lite jobbigt med sin "fru och dotter". Fluke är en trevlig hund men han har det lite jobbigt då han jagar brudar och tycker om att jaga skogens djur. Han får därför vara bandhund när han är hos oss. I morse var visst jag lite trött för när vi gick ner till stallet glömde jag bort att binda  fast Fluke i kroken på väggen så när jag ridit, tömkört och vi gått ner med hästarna i hagen kom jag på att Fluke var är han? Borta med vinden var han hjälp tänkte jag Fluke har dragit med fem meter rep på släp jag fasade för var han skulle vara och vad som kunde ha hänt. Ringde till ägarna men där var han inte. Jag for iväg genom skogen på cykeln och sambon tog en sväng till fots men ingen Fluke. Jag tog därför kikaren (folk tror väl jag skulle ut och skåda fåglar). Jag ropade på hunden och långt borta hörde jag en hund skälla. Kunde det vara rymlignen?? Chansade på att det var det och ju  närmare jag kom skallet ju säkrare blev jag på att det var han. Hjälp tänkte jag hur illa sitter han fast för jag hörde ju att skallet hela tiden kom från samma ställe. Jag blev dock lite fundersam när ljudet kom från en tomt och jag undrade vad har hänt hur kan han fastna i något där och varför är han där och springer. När jag kom fram såg jag hans koppel och det blå repet ligga framför en bur och i buren satt en mycket upprörd Fluke! Jag gick till huset och ringde på men det var ingen som öppnade så jag tog min stackars hund och gick hem. Fluke var helt galen när han kom ut ur buren han trodde väl att han skulle bli utsmugglad till Kina eller något. Han hade mycket bråttom därifrån och hem. Jag tror dock inte att detta äventyr kommer att göra så att Fluke kommer att sluta med att rymma. Han är en obotlig rymmare Fluke-pojken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0