Nu är det slut på semestern...

 
Fella och Molly                   Jennie

Ja då var det dags igen att börja arbeta. Ja semestern har väl inte varit någon viloperiod för oss men vi har ju iallafall sluppit gå till jobbet. Jag avslutade semestern med att rida lektion på Fella. Han var så duktig så duktig och det kändes skönt att höra att det jag lärt honom hittills var rätt. Fick lite tips och råd om hur jag skulle gå vidare tills nästa lektion. Idag har jag varit med om ett litet äventyr tillsammans med Jennie. Hon har fått en ny sadel så vi tog en tur till förra stallet för att rida litegrann på banan. Bestämde där med en väninna att de skulle komma och fika och titta på stallet lite senare på kvällen. Jag fick sällskap av henne en bit på hemvägen plus att Flukes fru och dotter (det är jag som kallar dem så) följde med. Vi tog farväl och jag galopperade över fältet på väg hem. När jag kommit till andra sidan (det är ett stort fält) hör jag flämtningar bakom mig och där står två stycken hundar och tycker att de är superduktiga för att de föjde med trots att matte är på andra sidan av fältet och skriker sig hes. Jag sade strängt till dem att gå hem och de vände. Jag fortsatte min färd hemåt och när jag kom ut till vägen och bara hade en bit kvar så kom de där damerna igen. Suck och stön vad gör man? Hade inte så stor lust att vända tillbaka så det var bara att rida på hem. Mötte en farbror som nog trodde att han var mitt i en rävjakt då jag kom med häst och hundar. Jag sade till honom att det är inte mina hundar samtidigt som jag ropade på hundarna, jag tror inte att mannen trodde att jag var helt att lite på. När vi kom hem och jag hade sadlat av Jennie så fick hundarna arrest i min bil. Jennie som tror att hon är helt övergiven när hon står ensam i stallet lyckades trigga igång Fella så han var helt galen i hagen. Fick honom lugn och han följde med in i stallet. Molly stod helt paralyserad och undrade nog om f-n brytit lös. När jag fått lugn och ordning i min djurfarm kom mina gäster de inspekterade stallet fick lite fika och ta med rymlingarna hem Nu ska bara lilla Berra komma in så jag kan gå och lägga mig. I morgon är det arbete igen.. Sov gott

Kommentarer
Postat av: catarina

Visst är det härligt att få börja jobba igen?? Efter en halv dag på jobbet har man glömt hur det va, att vara ledig...

Jag tycker det verkar som om Fluke vill bo hos er, fråga honom så tackar han säkert ja!!

Kram C

2008-08-27 @ 20:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0