Får är roliga djur

som sagt jag och sambon är denna vecka fåraherdar och vi går upp ett par gånger om dagen för att titta till dem och ge dem mat och vatten. Fåren är lika glada varje gång vi kommer då de bräker och anfaller i skock. I går var det jag som var illa ute när jag skulle ge dem havre. Rätt som det var stod baggen mellan benen på mig och jag hade två tackor på var sida om benen. I kväll när vi var uppe och nattade fåren skulle sambon kliva över stängslet men han fastnade i en "vinkelvolt" väldigt rolig ställning. Som tur var kunde han komma ur den ställningen och vi kunde fortsätta ge fåren hö. Nu är det åter dags att gå och lägga sig så att man orkar utfodra djur innan det är dags att åka till jobbet igen. Fullt ös medvetslös.....

Kommentarer
Postat av: catarina

Gud vad du snor runt med allt, när vilar du vännen?

Vi kanske ses vid trailern i morgon, det beror på när du åker dit? Har du funderat nåt på förslaget?



Kram C

2008-12-04 @ 19:22:33
Postat av: "tomtenissen"

Hej på er hela familjen! Hörde att chapsen passade bra, nu blir ni ett ännu tjusigare ekipage på tävlingarna nästa år!!!

Vill önska er en riktigt GOD JUL

Kram Catarina m familj

2008-12-20 @ 11:24:08
Postat av: bloggar'n själv

Hej tomtenissen! Jaså du har hört talas om chapsen ja de satt som gjutet. Vill önska dig och din familj en riktigt god jul från mig och min familj samt ett stort grattis till Ida på hennes 20-årsdag. Kram

2008-12-21 @ 08:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0