Jul, jul strålande jul...

ja denna jul har faktiskt hittills varit strålande. Vi hittade en gran kl 19.45 den 23:e efter att grabben och jag gjort sista julklappssökningen på stan. Sambon hämtade oss i stan och sedan hittade vi en gran vid Stigtomta-macken som tur var annars hade sambon inte tyckt att det var jul. På julafton kom mina föräldrar upp en sväng (cirka 26 mil tor) och vi delade ut lite julklappar och åt gröt och skinksmörgås - gott det var första gången jag gjorde "riktig" gröt har alltid fuskat med "korvar" förut.
Fick på eftermiddagen fina klappar av sambon. Djuren hade varit i stan och handlat en snygg jacka åt mig visst är de duktiga de små liven. Sambon fick hörselkåpor med radio vilket han uppskattar eftersom Fluke sitter och gnäller konstant tydligen är det en tik i nejden som har satt i gång och löpt såhär i juletider. Grabben fick en TV så honom har vi inte sett på några dygn ja visst ja han åkte till sin pappa i dag. Skulle ta en julritt med Fella men han har tappat en framsko så han är ömfotad och vi ska inte till hovslagaren förrän på tisdag. J-vla skit jag som skulle ha ridit när jag var långledig. Jag följde med sambon och Fluke på en liten runda med Jennie i stället.
I går var jag tomte och Molly var Rudolf. Vi var runt i Stigtomta och delade ut julklappar. En kanin och en boxskylt. Ja det var vår jul hittills det har hänt lite som vanligt. Ha en fortsatt god jul skriver snart igen.......


Kommentarer
Postat av: catarina

Härligt att du skriver lite igen...

Man liksom saknar det när du inte gör det!

Det låter som om ni haft en trivsam jul, må den få fortsätta så..

Här har det varit lugnt och stillsamt oxå! Vi vilar oss, och varvar med sköna promenader så man kan äta lite igen! Nu väntar vi in Ida som kommer på söndag, sen är cirkeln sluten...

Kram Catarina

2008-12-26 @ 12:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0