Debut på AQHA-show



Igår hände det jag och Fella var med på vår första AQHA-show. Vi begav oss till Enköping där det anordnades "Low budget show" vilket passade oss perfekt. Endagstävling och inte så långt att åka. Som moraliskt stöd och hjälp följde Pernilla med. Jag hade putsat på Fella flera dagar för att få honom i tävlingsskick och manen tog två timmar att få ordning på. Vi åkte kl fem och kom fram i ganska god tid. Jag hade anmält oss till två halterklasser och visste på förväg att vi inte hade någon chans eftersom Fella inte är någon halterhäst. Fella skötte sig exemplariskt och allt gick bra trots att vi inte placerade oss så bra. I sista klassen var vi 10 st och vi kom 9:a. Jag gjorde bort mig som vanligt och gick framför alla ekipage ut från banan och såg ut som ett frågetecken eftersom jag inte fick någon rosett! Pernilla hade ganska kul åt mig men det bjuder jag på. Jag vet ju ändå att Fella är supersnygg. När vi kom hem fick hästarna gå ner i sommarhagen igen de har varit tvungna att stå hemma några dagar för att Fella skulle få ner sin "gräsmage".

Kommentarer
Postat av: catarina

Guuud, vilka fina kort!! Vad duktiga ni är...

Blir det nån mer utställning nu då? Vi ses väl på Nationals på Grevagården i augusti?

Kramelikram C

2008-07-07 @ 20:00:23
Postat av: Emma Sjöberg

Åh vad fin han blev :) :O Snygg pojke ;)

2008-07-09 @ 18:57:08
Postat av: catarina

Hallå där! Blir det Greva, eller? Jag åker ner onsdag den 6/8, när kommer ni?

Kram i värmen från Catarina

2008-07-22 @ 16:26:00
Postat av: catarina

Saknar dina berättelser på bloggen!!

Du måste snart skriva nåt, det är så härlig läsning...

Ses snart! Kram C

2008-07-28 @ 09:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0