Fullt ös...

I helgen var det varit mycket så tiden gick väldigt. fort. I och för sig minns jag inte när jag tyckte att tiden gick för sakta senast. Har jobbat fredag och lördag kväll och igår var jag ledig, men redan kl 10 stod vi utanför Pumpen i Buskhyttan för då skulle det byggas till nästa helgs kaninutställning. När vi åkte hem passade jag på att lura in sambon till Clas Ohlsson så att jag fick inhandla min efterlängtade pastamaskin - här ska göra hemmagjord pasta mums (hoppas jag). Tänkte att jag skulle ta en tur på Fella men han var så bråkig när jag skulle tränsa honom (vilket han inte brukar vara) och när jag tog försiktigt i tygeln tyckte han att det var obehagligt. Troligen har han gjort sig illa i munnen så han får vila några dagar. Sambon och jag bestämde då att vi tar en tur med tanterna det brukar vara uppskattat. Vägen bort gick bra trots att Molly låg på och sprang. Sedan vände vi hemåt (det är alltså nästan 1 km). Molly fick helt plötsligt helt spelet hon tog bettet och lade i någon slags överväxel jäklar vad det gick sambon hade inte en chans. Jag försökte att skrika till honom vad han skulle göra, för att sätta fart och följa med på Jennie var ingen idé då hade Molly sprungit ihjäl sig. Jennie är som tur en lydig häst hon var helt på tårna och hade jag sagt till hade hon satt fart efter Molly. Det blev ett ordentligt övertalande för att få Jennie att ta det lugnt då hon var superladdad (vilket är kul i och för sig). När jag kom hem stod Molly lugnt utanför stallet med sänkt huvud och sambon satt kvar i sulkyn och försökte få hjärtat att lugna ner sig. Jävlar sa sambon där gick det undan. Fella stod inne i stallet och undrade säkert vad vi höll på med. Sambon sa att nästa gång tar vi det lite lugnare och låt inga andra rida ut med Jennie samtidigt som Molly körs för det kan aldrig bli bra. Idag såg tanterna så pigga ut när de fick frukost. Fella låg och sov när jag kom in i stallet och han verkar ha ont i dag också men som tur är kan han äta i allafall. Får avvakta några dagar och se om han blir bättre annars får det väl bli en tur till tandläkaren med honom. Hej då nu ska jag åka till grabben med lite mat han praktiserar på en bondgård och längtar till tjejen det kan inte vara lätt att vara 16 år har glömt bort den tiden.

Kommentarer
Postat av: catarina

Passade paden? Är hemma idag oxå, envis förkylning detta!! Kul att babbla lite med dig igår, synd att jag inte var piggare, då hade vi kunnat babbla mer...

2008-10-14 @ 14:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0