Samling på Pumpen

Igår var det kaninutställning på Pumpen. Jag gjorde debut som kommisarie för juniorutställningen (är detsamma som tävlingsledare). Hade familjen som medhjälpare så det gick bra. Det var inte någon stor utställning utan brevid var den riktiga med cirka 400 djur. Vi hade med fyra vädurar och Walle den snyggingen kom på 13:e plats!
Jag har fortfarande tandvärk emellanåt och det gör fortfarande j-vligt ont. Har funderingar på om det kan vara något annat för värken blir lindrigare om jag sköljer med kallt vatten!!! Ja jag vet att jag är lite konstig.
I fredags gjorde Fella en lyckobock när vi var ute. Jag försökte få tag i hornet och hans man men missade såklart! Då kunde jag inte skryta över balansen tar tillbaka det jag tidigare skrivit. Jag gjorde en volt över hans hals och landade på ryggen brevid honom. Känner mig som en stor koloss och klump när jag ramlar av blir så arg på mig själv som inte kan sitta kvar och lite arg på Fella han behöver ju inte bocka när morsan sitter på ryggen - det kan han göra i hagen tycker jag... På vägen ner mot backen lyckades jag smälla i (nu blir det lite intimt) muffen eller vad heter det,  och idag när jag vaknade är blåmärket på väg ner över ljumsken. Jag är iallafall väldigt glad över Ronny Åman att han importerade så bra västar för den jag har är nu väl inriden vad det gäller avfallningar eller vad skriver man????
Idag är jag lite velig ska jag åka och tävla med Fella eller ska jag stå över? Vill ju så gärna men är lite rädd att jag ska få ont just när vi ska in på banan. Jag vet att mitt humör inte är det bästa när jag har ont och det ska ju inte Fella behöva lida för. Vi får se det är ju några timmar tills det är dags.
Min kära mor ringde och sa att jag måste söka för värken eftersom jag är så envis när det är någon annan som har ont. Hon undrarde om jag inte hade VIP-kort då jag är sjuksköterska men så är ju inte fallet. Jag vet just nu inte vart jag ska vända mig om det är till tandläkaren eller till vårdcentralen då jag har funderingar på omt det kan vara något annat än tandvärk. Jag är ju lite arbetsskadad och tycker om att ställa diagnos så nu ska jag surfa litegrann. Kan ju vara inflammation i käkleden (sambon tycker att jag pratar så mycket) eller kanske trigeminusneuroalgi.
Ha det bra och håll tummarna att jag och Fella kommer till Bullersta i eftermiddag.


Kommentarer
Postat av: catarina

Men vad det händer grejor! Aj, aj, säger jag om den smällen!!! Jag håller alla tummar och tår för att ni kommer idag! Men om det gör för ont och humöret är påverkat, låt då bli, då gör du hästen en tjänst...

Kramelikram C

2008-10-19 @ 11:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0