Tandvärk gör j-vligt ont!

Igår testade jag Fellas nya pad. Det bästa var att Fella inte längre har ont i munnen tog emot bettet utan problem och var som vanligt när jag red. Det hade börjat att skymma och det var väl inte helt perfekt ljus att rida unghäst i. Vi tog en sväng på vägen för att prova pad och hur Fella var i munnen. Paden var bra och Fella reagerade normalt på förhållningar och eftergifter - skönt. Efter att vi kommit en bit på vägen gjorde han ett superkast rätt över vägen och ut på gärdet JAG SATT KVAR!!! helt otroligt. Då gjorde han ett kast till och efter ett tag ytterligare ett och jag satt fortfarande kvar. Då såg jag den förskräcklige Fluke.... Han den fulingen hade smugit sig med och det var han som Fella hörde tassande. Fella lugnade ner sig och vi red en liten bit till innan det blev allt för mörkt.
Jag är väldigt rädd för tandläkaren efter att fått en tand utdragen med våld när jag gick i trean. Tycker inte om att ha folk inpå mig (förutom dem jag tycker om) och tandläkaren är ju en person som kommer lite väl nära ibland. Härom kvällen fick jag plötsligt skitont i en tand men det gick över efter en halvtimme. Så har det hållit på sedan dess men när jag vaknade i morse och det började att mola i tanden fick jag nog. Inte en dag till på jobbet med en ond tand. Min fantasi skenade iväg och jag såg framför mig hur det nu skulle bli stora ingreppet med sprutor och rotfyllning. Jag ringde till mamma för att få lite tröst (och det fick jag också). Tog mod till mig och ringde tandläkaren och fick en akuttid. Åkte dit med darrande knän och gick ut på moln. Troligen berodde värken på att jag går och är sammanbiten hela tiden (stress på jobbet och fullt ös på fritiden). Tandläkaren slipade bort lite på tandytan och förhoppningsvis hjälper detta annars får jag krypa till korset och ringa till tandläkaren på måndag och då kan det bli frågan om ingrepp usch. Håll tummarna för mig please.
I helgen är det kaninutställning. Ja vi ställer ju ut kaniner och vi kommer att ställa ut fyra vädurar och Astrid en av mina angoror. På söndag ska jag och Fella vara med på KM. Det får bli halterklasserna då pleasuren innehåller galopp och vi inte riktigt har fått ordning på den ännu. Nej nu är det dags att krypa ner hos sambon och sova några timmar i morgon är det arbete igen. God natt och sov gott

Kommentarer
Postat av: catarina

Men vilken balans och sits du har Åsa, sitter kvar när Fella gör sidvärtsrörelser(eller är det rollbacks kanske?) med alla ben samtidigt!! Kul att paden passade(efter alla turer med den!), bra att hans mun inte gör ont längre..

Men din mun då? Du får lova att INTE stressa ihjäl dig! Det där är inget att leka med...

Vi ses på söndag, jag kommer in och hejar på dig och Fella. Kram C

2008-10-17 @ 19:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0