Äntligen måndag...

Ja det är väl lika bra att det blir jobbarvecka igen. Helgerna är ju helt fullbokade iallafall. I fredags när jag kom hem från jobbet åkte jag direkt för att träna med Fella. Sedan hem med honom och mocka så att hästarna fick komma in innan det blev natt. När Fella precis skulle gå in i stallet hörde jag ett misstänkt ljud, han hade lyckats att trampa av sig en sko. På lördagen var det dags att hämt kaninburar i Linköping nu talar jag om buuurar alltså inga små inneburar i plast utan stora med plats för sex kaniner. Åkte hem med dem och sedan till stallet och ut med hunden. Söndagen inleddes med att åka till hovslagaren med Fella för att sedan åka till Stina och träna (bor ju utanför Borensberg). Fella skötte sig exemplariskt as always. Det är lätt att glömma bort att han bara är tre år eftersom han sköter sig så bra både i transport, i främmande box och när man arbetar med honom. Var sedan tvungen att ringa till Annica och skryta litegrann hon om någon förstår hur jag känner för Fella. Sambon tycker att han bara är en häst fast i fredags erkände han för Fredrik att Fella har något speciellt. Synd att jag inte hann spela in detta så att han kunde få höra det nästa gång Fella trampar honom. Ja jag är iallafall inte sysslolös och det märks inomhus fy f-n så det ser ut skulle behöva anställa en hemhjälp. Nu är det bara att ge sig ut i stallet och mocka sedan äta och duscha för kl 14 har jag anmälningsplikt på arbetet.
Ha det så bra - jag längtar efter en lottovinst på cirka 20 milj så att jag alltid kan vara med hästarna och skaffa hemhjälp

Kommentarer
Postat av: catarina

Men gud vad du far fram&tillbaka...LinköpingX2 på en helg, det är inte dåligt! Då är det nästan skönt att "bara" gå till jobbet..

Men jag håller med om att ett antal miljoner skulle sitta fint, då skulle jag köpa både hund och häst igen, och bara vara hemma..ett tag i alla fall..

Han är bra fin den där Fella...



Ha det gott, kram C

2008-09-22 @ 16:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0