Idag blir Fella 4 år

...tänk att han är så stor. Igår var vi hos Ronny Åman och tränade han tyckte att vi hade utvecklats sedan han såg oss första gången. Vi var på utebanan och Fella skötte sig bra. Fick träna på spin och stop och sedan galopperade vi en del. Ronny tycker att det ser bra ut och jag längtar efter nästa gång vi åker och tränar. Det första jag gjorde när jag kom till jobbet i morse var att berätta för Veronica om träningen och hur glad jag var över Fella. Lika glad som jag var då lika ledsen blev jag på lunchen. En person som också är involverad inom hästvärlden sade till mig att Fella inte har någon som helst respekt för mig! Gissa att det kändes som om jag fick fötterna undansparkade. Jag blev helt tyst och visste inte vad jag skulle säga till mitt försvar.
När jag sedan fick tillfälle att prata med Veronica igen så kändes det lite bättre men när jag kom hem och träffade sambon kom allt över mig igen. Jag blir så ledsen över hur folk kan kommentera andras hästhållning. Visst jag har fruktansvärt svårt att vara tuff mot Fella men jag upplever inte själv att det är något problem i att hantera honom. Jag undrar om det verkligen skulle gå så bra att rida honom om han nu helt fullständigt sket i mig. Jag har ridit för både Per Larsson och Ronny Åman och de har ALDRIG sagt att Fella skulle nonchalera mig...
Vem ska jag tro på???
Ja ja skit samma nu har jag fått skriva av mig. Jag och Micke har iallafall en plan och den är nu på planeringsstadiet och än så länge belagd med sekretess. Men den som väntar på något gott.....
Kram på er alla som gillar mig och Fella tillsammans


Kommentarer
Postat av: catarina

Jag gillar dig och Fella...

Lyssna inte på sånt Åsa! Det är någon som är avundsjuk på dig och din fina häst!!

Du vet vad som är rätt för dig och din häst...

Kram från supporten Catarina

2009-04-29 @ 07:09:18
Postat av: Bloggar'n själv

Tack för de värmande orden. Jag blev även peppad förut när jag pratade med Ronny. Han sa att han tyckte att vi var bättre än en del som ridit western i många år. Du måste följa med och titta när jag rider för honom det är verkligen givande. Att rida för honom och Per är en perfekt kombination för mig och Fella. Nästa träning är den 11 maj kl 17.

Kram Åsa

2009-04-29 @ 09:05:38
Postat av: Nina G

Lyssna inte på såna dumma kommentarer Åsa. Det finns så mycket avundsjuka människor överallt.

Tro på dig själv och det du gör. För du gör ett kanonjobb med den härliga Fella pojken.

Kram från din andra supporter Nina

2009-04-29 @ 09:32:02
Postat av: Bloggar'n själv

Tack Nina jag ska försöka att inte lyssna på sådant men jag känner mig väl lite osäker emellanåt. Det känns iallafall så himla skönt att ha sådana vänner som du och Catarina. Kram Åsa

2009-04-29 @ 11:44:33
Postat av: catarina

Nu får du skriva nåt snart...

Det är så tråkigt när man inte har nåt kul att läsa om dig och dina pållar!!



Kramis C

2009-05-17 @ 19:33:07
Postat av: bloggar'n själv

Ja jag vet att jag varit lite slö. Ska skriva ngt i kväll.

2009-05-17 @ 19:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0