Vi överlevde helgen....

Fella och jag alltså vi har ju varit på clinic i helgen och det gick så himla bra. Jag är så stolt och nöjd över min underbara häst så att jag får ståpäls bara jag tänker på det. Jag har stått och tittat på honom när han går tillsammans med sina flickor i hagen och han är ju så himla fin.
I går red vi två pass och idag ytterligare två. Jag som var lite orolig över att Fella skulle bli trött men han skulle nog orkat några pass till. Däremot blev jag helt slut sista passet. Inte pga jag blev trött fysiskt utan psykiskt. Jag kände mig helt urblåst och fattade knappt vad jag skulle göra. Fella gjorde som alltid sitt bästa och vi fick på något sätt till både slutor och fattningar.
Nu är det bara att kämpa vidare och hålla allt vi lärt oss i minnet och hoppas på att vi får vara med nästa gång också.
Nu ska jag gå och lägga mig och titta på TV. Undrar vem som somnar först jag, sambon eller vovven Fella sover nog redan gott i sin box.
Godnatt

Fella är lite "bakis" efter helgens prövningar...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni överlevde inte bara, ni var urduktiga!!

Dröm nu gott om "pretty loop, "atletisk" samt "flott häst", ett urval av de kommentarer jag hörde tränare Per säga om er i helgen....



Hoppas på att få se fina bilder här på bloggen snarast!!! Kram C

2009-04-05 @ 21:32:45
Postat av: Anonym

Ni överlevde inte bara, ni var urduktiga!!

Dröm nu gott om "pretty loop, "atletisk" samt "flott häst", ett urval av de kommentarer jag hörde tränare Per säga om er i helgen....



Hoppas på att få se fina bilder här på bloggen snarast!!! Kram C

2009-04-05 @ 21:33:53
Postat av: Bloggaren själv

Ja jag vet att vi var duktiga. Jag är fortfarande i ett rus. Det är helt fantastiskt att få äga och rida en häst som Fella efter att ha kämpat med Jennie i alla år. Självklart är även hon bäst men vilken skillnad på hur samarbetet kan vara. Micke är helt slut på vad jag berättat och Veronica är fascinerad av att Fella kunde fatta från skritt!!! Tror att jag ska till Piltis på onsdag om det löser sig med lastningen. Jag är så glad att du är vårt fans Kram från Åsa och prins Fella

2009-04-06 @ 08:20:48
Postat av: Veronica

Ja, riktigt avundsjuk kan jag känna mej ibland. Känner så väl igen lyckokänslan när det funkar och hästen är med en hela vägen....Vore kul att starta något nytt helt från början. Har tagit in lillsnorpan och bundit upp henne, lyft fötter och rett ut dreadlocks ur man och svans och hon bara njöt. Jättelättlärd verkar hon.

Pussa på Fellaponken nu.

Kram

Veronica och Ebba

2009-04-12 @ 21:44:30
Postat av: Veronica

Ja, riktigt avundsjuk kan jag känna mej ibland. Känner så väl igen lyckokänslan när det funkar och hästen är med en hela vägen....Vore kul att starta något nytt helt från början. Har tagit in lillsnorpan och bundit upp henne, lyft fötter och rett ut dreadlocks ur man och svans och hon bara njöt. Jättelättlärd verkar hon.

Pussa på Fellaponken nu.

Kram

Veronica och Ebba

2009-04-12 @ 21:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0