Brr vad det är kallt...

Fortfarande is så långt ögat kan nå. Småkallt ute men idag har iallafall solen tittat fram. Lite ljusare när jag kom hem från jobbet och min käre sambo hade tagit in hästarna. Gick in i stallet och tog av Fella och Jennie sina täcken men de var mest intresserade av maten. Längtar så efter våren och värme så att man slipper gå och hålla sig i.
Håller på att observera Fluke just nu för att se om injektionen haft någon effekt men jag vet inte om den haft det egentligen. Han pinkar på som vanligt men vi har inte mött någon löptik när vi varit ute och gått så den egentliga effekten har vi inte märkt ännu. I måndags hade grabben med sig sina läxböcker hem. Han har prov i hästhållning och djurskötsel så han fick ju experthjälp (hi-hi). En fråga var hur man tog på och av en häst täcke, hjälp tänkte jag finns det något speciellt sätt. Jag gör nog lite olika varje gång och det kunde jag ju inte säga till grabben för då skulle väl han få underkänt på den frågan. Lite pinsamt då han sagt att vi har tre hästar hemma. Försökte att få honom med ner till stallet så att han fick träna på att linda ben och lära sig delarna på sadel och träns men det gick han inte på. Han åkte till tjejen i stället. Ja ja det är inte lätt att övertyga en 17-åring om att hästkunskap är viktigare än att träffa den stora kärleken. Vi hade iallafall en bra förmiddag tillsammans och det får jag som mamma vara glad över. Nu ska jag gå ner till stallet och natta hästarna i morgon är en ny dag.  Ha det bra och glöm inte broddarna

Kommentarer
Postat av: catarina

Härligt med en mamma med så mkt täckeskunskap!! Herre gud, ska man kunna det på en utbildning...

Tänker du åka nåt till Per då? Jag vill fortfarande jättegärna följa med...

I morse for Janne ner till Tidaholm, han har ju sportlov! En annan får vara hemma och jobba hela veckan..lite orättvist!

Kanske dags för en fika snart, eller?

Kram Catarina

2009-02-19 @ 18:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0