Ja det är våren som inte har kommit tillbaka än....

I förra veckan upplevde jag lite vårkänslor. Berra luktade sådär gott som katter kan göra när de legat ute och solat på vårkanten. I går försvann alla känslor när jag vaknade och skulle gå ner till hästarna. Snö, snö och åter snö ska det aldrig bli vår? När jag tittar ut genom fönstret nu ser det ut som om det ska komma ännu mer usch jag som ska ut och åka snart för i kväll är det dags för styrelsemöte i Oxelösund. Ska faktiskt bli lite roligt och se vad det är för personer som är med i styrelsen i år.  Undrar om det kommer upp några nya idéer på hur vi ska kunna få klubben att blomma och göra lite kul tillsammans med varandra och våra hästar.
Själv vill jag ut och tävla och träna med Fella i de lättaste klasserna men med tanke på att jag är tvungen att jobba varannan helg från och med i mars känns det ganska negativt. Hur ska man kunna trixa ihop tävlingar, träningar och arbete? Blev rätt så sur på chefen när hon tyckte att det är viktigare med arbetet än med fritiden! Jag håller INTE med för fem öre. Visst är det viktigt att trivas på arbetet och det gör jag för det mesta men min fritid är viktigast för mig för den ägnar jag tillsammans med familjen och djuren. Arbetet är ju till för att försörja fritiden eller? Skulle vilja ha ett arbete  där jag fick vara hemma och planera min tid själv. Fick ett tips idag men jag avslöjar inte vad för jag vill kolla upp det med sambon först.
Nu ska jag gå en sväng med vovven och sedan är det dags att bädda åt hästarna för de vill nog in när det börjar snöa.
Jag ska ringa till hovslagaren också och avboka Fellas tid i morgon för ingen klok hästägare ger sig ut på vår väg just nu med dyr last i transporten (500 kg ädelsten).
Ha det bra allesamman, var inte blyga kommentera gärna det tycker jag är så kul

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här är vi inte blyga minsann! Klart man inte kan köra 500 kilo ädelsten i snöoväder, det är ju självklart..

Vilken konstig chef du har!! Jobb viktigare än fritid, den chefen måste ha ett tråkigt liv!!

Janne tog med sig snön från Tidaholm i lördags, du får skälla lite på honom...

Kramelikram C

2009-02-23 @ 19:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0