När kommer våren???

Fortfarande isigt och kallt ute. Ok det är ju inte lerigt i hagarna men det är lite väl isigt när det är dags för en ridtur. De sista gångerna Fella och jag har varit ute har sambon och Fluke varit med. När det blivit lite väl halt har jag fått gå av Fella och sedan när det är bättre underlag har jag suttit upp igen. Fella tror väl att jag är lite konstig så som jag håller på men han lär sig iallafall det momentet. Fick idag veta att jag får vara med på Per-clinic i april hoppas att vi klarar det lika bra som sist. Måste bara rida lite mer så att vi kommer upp i lite bättre form och flås när det gäller mig. Ska fixa transporten också för jag vill INTE få påhälsning av konstapeln igen. Idag var sambon inne på Vägverket och tittade vad vår bil egentligen får dra och det blev en glad överraskning - 1510 kg! Alltså körde jag inte olagligt sist när jag lånade Catarinas släp puh det var skönt. Idag är jag ledig från jobbet eftersom jag jobbar hela helgen. Jag blir så slö när jag är ledig och allt som jag planerat göra blir inte gjort. Jag gör bara det jag måste och sedan går jag mest omkring och drar. Usch vad jag är oduglig ingen bra hushållerska här inte.
Vill bara berätta en sak om vår hund Fluke. Han är ju väldigt intresserad av det motsatta könet och sedan jul har tikarna i nejden avlöst varandra och löpt. Fluke är helt uppe i detta så det är lite jobbigt ibland. Pratade iallafall med veterinären när han var och vaccinerade Jennie förra veckan och han gav som förslag att vi skulle prova med medicinsk kastration innan han tog till kniven. Eftersom Fluke inte gillar veterinären så skulle jag ge injektionen. Till saken hör att Fluke är den mesigaste hund jag träffat. Om han står och kissar och t ex en gren sticker till honom litegrann, så skriker Fluke i högan sky. Det var precis det han gjorde när jag skulle ge honom sprutan. Han fullkomligt vrålade och jag blev ju skiträdd. Fick sticka igen och jag lyckades då ge honom injektionen men Fluke låg och pep hela tiden. Efteråt fick han ett grisöra och då blev han glad. Nu återstår bara väntan.... hade injektionen någon effekt eller ej. Om den ger resultat så blir det permanent ingrepp på Fluke men hur ska vi gå tillväga? Fluke kan inte möta sin överman i vaket tillstånd så antingen får jag söva honom i bilen annars får vi väl använda träklubba, jag tror på första alternativet.
Ha det så gott snart kommer våren till Sörmland....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen! Det blir ju kul att få se dig rida för Per igen! När kommer han? Jag är given i publiken...

Hoppas allt gick väl med Fluke..

Kram C

2009-02-13 @ 18:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0