Soligt och blåsigt

Fick ledigt idag eftersom jag fick jobba extra i går kväll och det gör ju ingenting. Det var skönt att vara hemma idag. Har ridit både Jennie och Fella. Jennie och jag tog en skrittur för att se om det gick att rida till ridhuset. När vi kom hem gjorde jag Fella i ordning och sedan gick vi till ridhuset. Väl där longerade jag honom ordentligt och gissa om han släppte lös det kändes ganska skönt att stå på backen. Precis när jag skulle sitta upp kom sambon och det kändes faktiskt skönt att ha honom där. Fella skötte sig exemplariskt och jag red cirka 30 minuter och jag tycker faktiskt att han är riktigt stadig förutom i vänster galopp men det brukar ju vara så att en galopp är svårare för hästen att lära sig så det får vi träna på. Sambon fick ta sadel och träns med sig hem i bilen och Fella och jag gick genom skogen hem. Fella var trött och svettig så det var en genomkörare för honom. Själv var jag ganska mör i kroppen för det var ett bra tag sedan jag gjorde detta "hästarbete" hi hi. När jag gjort Fella iordning och släppt ut honom till tanterna mockade jag. Sambon körde fram traktorn med skopan för att jag skulle kunna börja städa hos kaninerna medan han gick med Fluke.
Rätt som det var kom det haltande sambo ner mot stallet. Aj, aj han hade halkat omkull i skogen och slagit i höften och eftersom han inte har så mycket mjukt på höfterna slog han i riktigt ordentligt. Stackars honom nu ligger han i soffan och lider och undrar hur han ska klara av att komma ur sängen i morgon. Själv ska jag upp och sätta igång och rida för 14 har jag inställningstid på jobbet.
Må så gott grankott.....

Kommentarer
Postat av: catarina

Stackars Micke! Hoppas att han mår bättre idag?

Idag skiner solen på oss, härligt!

Jag ska fara till Dunker, av alla ställen på jorden!

Grupparbete miljöterapi...så var det med den söndagen!

Hej från mig/Catarina

2009-03-01 @ 10:04:15
Postat av: Anonym

Ha det så kul i Dunker (var det nu ligger någonstans). Tog och gick till ridhuset med Fella idag också och han var jättelugn det kändes skönt. Inga bockar eller hopp. Han tuffade bara på i bra tempo.

2009-03-01 @ 18:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0