Nytt år

Ja då var det 2009. Firade 12-slaget med hästarna och kaninerna. Hunden och katterna var inne med min stackars klene sambo och de verkade inte för uppstressade av fyrverkerierna. Kaninerna verkade skapligt lugna men min stackars Jennie var jättestressad. Hon stod i boxen och skakade och tittade ut. Fella hängde på Jennie men Molly var cool kanske pga allt ludd hon har i öronen? Var hos dem tills det lugnade ner sig och de började att äta hö. Stackars djur att människor kan vara så dumma och skjuta en massa raketer när så många djur får lida. Grannens hund var helt upprörd och skällde och skrek så det hördes ända in i huset och ändå smällde de raketer! I morse när jag kom ner till hästarna var de som vanligt och när de skulle gå ut låg Fella som vanligt och tog sin morgonlur. Han är så rolig när han ligger och sover och ser helt förnärmad ut när han är tvungen att vakna och gå ut i kylan. Han har blivit en riktig diva den lille Fella kan inte förstå vad det kan bero på? Han får ju inte någon uppmärksamhet alls och får ju aldrig hör hur underbar och duktig han är eller? Nej nu ljög jag ju så här i början av 2009 fy på mig Fella vet ju att han är störst, bäst och vackrast med svår konkurrens av Jennie. Nu ska jag försöka och ta det lugnt och kurera mig så att jag kan rida snart igen för nu är abstinensen mycket svår. Ha det bra och akta er för alla baciller de biter hårt så här års
Inga baciller utan grannens får...

Kommentarer
Postat av: catarina

Ja, det där med smällare och raketer borde förbjudas av privatpersoner tycker jag! Vilken tur att du var hos dina djur och stöttade dem...

Ha ett fortsatt gott nytt år! I morgon kör vi ner Ida till Tidaholm, åker sen vidare till svägerskan i Vänersborg...

Kram c

2009-01-01 @ 15:17:45
Postat av: catarina

Hm...konstigt! Jag skrev här igår, men det står inte att jag lämnat någon kommentar??

2009-01-02 @ 08:14:01
Postat av: Bloggar'n själv

Konstigt det här ska kolla upp det. Jag menar jag går ju inte in och tittar ifall någon skrivit något annars och jag vill inte missa någon kommentar.

2009-01-02 @ 15:55:01
Postat av: catarina

Nä, nu e det för tråkigt när du aldrig skriver...

Hur e det då, frisk igen?

Kram C

2009-01-13 @ 20:07:25
Postat av: catarina

Nä, nu e det för tråkigt när du inte bloggar!!

Hur e det då, frisk nu?

Kram C

2009-01-13 @ 20:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0