Vad varmt det är!

Jag tror att jag håller på att smälta bort och det skulle väl i och för sig inte skada att göra det litegrann. Katterna ligger helt utslagna på golven och Berra är rent ut sagt vansinnig på att han inte får gå ut för mig. Jag är så rädd att han ska komma ivägen för slåtterkniven när de ska slå hö utanför oss. Har varit med om att förlora en katt på det viset och det var inte kul.
Hästarna står nere vid sjön och har det skönt. Jag är ridsugen men samtidigt tycker jag att det är lite taskigt att rida när det är så varmt jag väntar iallafall till kl nio i kväll för att se om det är svalare då.
Förra helgen gjorde jag och Fella tävlingsdebut. Det var en träningstävling och Fella var helt enkelt helt super. Det finns inget som jag kan säga som han gjorde fel. Jag däremot är ju helt disträ jag rider tvärs över ridbanan i railworket i horsemanship och det blir lite konstiga vägar men jag tar på mig det helt och hållet. Vi ska nu träna på eller framförallt jag på att rida bättre vägar. Var på onsdagen och tränade galopp och att göra jämna volter. Micke sprang och satte upp koner och vi red mellan dem och det funkade bra.
Vi tar det lite piano huvudsaken att det fungerar mellan oss. Jennie har fått nya skor så jag har några vänner som vill komma och rida henne det ska bli skönt att ha någon som rider henne så att jag kan ägna mig åt Fella. Jag har ju lite dåligt samvete vad det gäller Jennie men man kan ju inte hinna allt.
Ha det så bra och simma lugnt

Fella dricker vatten -------Jennie drömmer --------Fella går lös på saltstenen

Kommentarer
Postat av: catarina

Härligt att läsa lite och se lite bilder om och från er! Vi saknade dig där på "chappen" ska du veta...

Men vi ses väl i helgen i Enköping, för du ska väl tävla där?

Kramis C

2009-07-01 @ 18:24:31
Postat av: bloggarn själv

Ja jag har varit nere i hagen och förevigat mina hästar. Denna vecka har de gått ute och haft det bra. De har en udde med stora träd och där står de hela dagarna för det svalkar där. Fåren ligger precis bredvid hästarna. Jag ska inte tävla i Enköping för jag har inte råd nu känner jag när jag varit sjukskriven. Jag och Fella behöver lite mer träning hemma innan vi kan ge oss iväg på AQHA-show. Vi kanske åker och tittar om vi inte ska flytta hösilage för vi har cirka 70 st "sockerbitar" ligger ute på vallen så nu slipper de svälta i vinter.

Ska börja jobba halvtid i morgon får se hur det går.

Kram Åsa

2009-07-02 @ 21:51:31
Postat av: catarina

Å, vad kul om du kommer och kikar! Förstår läget Åsa...det kommer nya tävlingar och nya tillfällen..

Viktigast är att du mår och har det bra!

Massor av kram från supportern Catarina

2009-07-03 @ 18:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0