Varför kom det snö igen???

Trodde äntligen att våren var på väg men ack vad jag bedrog mig. I helgen har vi varit nere hos mina föräldrar och hälsat på. Grabben följde inte med för han var hos tjejen. I går var jag på WRAS distriktstämma i Norrköping. När jag kom hem gick jag en sväng med Fluke. Vi brukar hitta lite nya vägar när vi är ute och går och i går gick vi rätt ut i skogen och trodde att vi skulle komma fram till en väg. Mitt ute i skogen var det förstås ett krondike och det var både brett och djupt. Fluke flög över som en gazell men det gjorde inte jag så klart!
Jag gjorde ett försök till ett gracilt hopp men halkade när jag kommit över diken och trampade förstås ner mig i dyn. Kängorna var fulla med dy och jag var blöt ända upp till knäna samt att jag slog i knät så jag såg stjärnor. Fluke han stod och tittade på och undrade nog vad jag gjorde där nere i diket. Vi kom hem och tog in hästarna sedan var det bara att gå in och försöka skura bort dyn. Jag luktade dy hela kvällen usch. Idag har Fella ledigt för han har varit duktig i helgen. Vi kämpar på med galoppen. Skam den som ger sig. Sambon sitter och tittar på och jag frågar om Fella fattar rätt galopp. "Det vet väl inte jag", säger sambon det är ju enkelt tycker jag. Att han däremot blir snopen över att jag inte hör att ett hjullager är dåligt på bilen kan han inte fatta. Vi har lite olika intressen tror jag. Jag är iallafall glad att jag har min sambo för annars skulle det vara skitjobbigt att ha hästarna. - Han är bara bäst.
Kram på er alla i morgon är det jobb igen.
Fluke himself!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad söt han e Fluke....

Trist med gyttjediken, men det ska vara bra för hyn har jag hört!!!

Spännade att höra om WRAS-mötet, kommer det ut något på hemsidan om det?

Nu vill vi ha VÅR!!!!

Kram C

2009-03-23 @ 18:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0