Fella cream caramella...

Ja söt som socker är han Fella-pojken. Igår när jag skulle rida upptäckte jag att han hade tappat en sko och att den till var på väg att lossa. Jag ringde till min eminente hosvlagare och vi fick en tid för att åka dit och slå på tappskorna. Då kom jag på att min käre sambo arbetade och jag skulle vara tvungen att lasta själv. Sambon trodde väl inte att det skulle gå men jag tänkte att det ska banne mig gå om jag så ska lyfta in honom i transporten.
Jag åkte till stallet så att jag hade god tid på mig samt utrustad med en påse äpplebitar började jag att lasta Fella. Han stod länge utanför transporten utan att röra en fena sedan när jag sade till honom gick han rätt in och det vara bara att fälla upp lämmen och åka. Inga problem alls. Vad skönt det känns när man klarar av saker som förut ibland varit ganska så struliga. Det här gav mig stärkt självförtroende ytterligare ett tecken på att Fella litar på mig????
Ha det bra kramar (PS Jennie har också tappat en sko.... Det beror på racet de hade i hagen häromkvällen Fella och hon)


Kommentarer
Postat av: catarina

Va skönt! Nu kan du fara och flänga som du vill, behöver inte ha nån lasthjälp...

Självständig blir man, de e skön känsla!

Hoppas träningen ikväll gått bra?

Kram C

2009-05-25 @ 19:07:55
Postat av: bloggar'n själv

Som en dans gick det. Gjorde en spin i vart varv som var bra. Har nu börjat med att lära oss galoppombyten. Längtar redan till nästnästa måndag då vi ska till Djurtorp igen. Kram

2009-05-25 @ 21:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0