Jaha nu var man med tupp oxå..

Idag har jag varit och hämtat lite höns och tuppar så nu är det inte bara jag som kacklar här hemma. Igår var vi på Ökna-dagen och visade lite kaniner. Min angorakanin Astrid gjorde succé alla ville klappa henne. Idag tog jag en tur med Jennie i skogen. Fella är för rolig han blir så himla svartsjuk när jag ska rida Jennie. När jag skulle hämta henne i hagen och tränsa henne så ställde han sig helt i vägen så jag höll på att tränsa honom i stället. Det här är väl ytterligare ett bevis på att han vill vara med mig. Jennie var iallafall duktig och vi jobbade lite i trav och hon gjorde så gott hon kunde min fina Jennie. Jag är lite försiktig med henne eftersom hon börjar bli gammal och inte är i bästa kondition.
I måndags var vi i Norrping hos Ronny och Fella var duktig spinnen blir bara bättre och bättre och det är kul att vi har det på film för då kan jag ju titta på det när jag får dåligt självförtroende.
Häromdagen hade jag en sådan där strultillvaro som bara jag kan råka ut för. Jag har ju flyttat hästarna till en hage på andra sidan 52:an. När jag vaknade och skulle gå ner för trappen stod min son i bara kalsongerna och sa att han försovit sig! Han trodde så klart att jag skulle köra honom till stan men ack vad han bedrog sig. Han fick allt gå till bussen och jag ringde till skolan och sa att han kom lite senare. Jag tog bilen till stallet och släppte ut mina ädla springare och när jag åkte hem såg jag grabben gå mot samhället så då fick jag sådana där moderskänslor så jag skjutsade honom till bussen. Jag åkte hem och då kom jag på jag hade varken nycklar, mobil eller plånbok med mig. Där stod jag och kom inte in i huset. Fluke var inne i huset och han ville ut och lätta på trycket så jag var verkligen tvungen att ta mig in i huset. Jag tänkte så det började lukta bränt och sedan var det bara att sätta sig i bilen och åka till sambon som jobbade och hämta nycklar mm. Då såg jag att det var mycket dåligt med bensin i bilen så jag chansade. Gissa om sambon så förvånad ut när jag steg in på hans jobb. Jag fick förklara läget och sedan åkte jag hem igen.
Där gick en timme till spillo jag som skulle tömma hönshuset och göra i ordning till pullorna så det blev snabbröjning och sedan duscha innan det var dags att åka till jobbet.
Pust vad det kan vara körigt ibland. Nu ska jag till stallet och natta hästarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0