Lite hönsrapport.

Nu har hönorna blivit installerade i Jennies box i väntan på att de ska få sitt hönshus klart. Det är en svart tupp med två hönor som jag inte vet rasen på men de har mycket päls förlåt fjädrar. Vi har tre öländska dvärghönor varav en rymde första dagen och vi trodde allt att det skulle bli ett skrovmål för någon räv men igår kom hon tillbaka och jag lyckades fånga henne. I hönsfarmen finns också två stridstuppar men en höna och sedan en guldfasan med två fruar. Ja det är lite kackel i stallet nu men vi ska fixa till allt tills hästarna kommer hem.
Igår och idag har jag varit hemma från jobbet. Jag känner mig inte riktigt i form. Jag känner mig skakig och orolig i kroppen. Jag har ont i huvudet och är trött. Skulle egentligen behöva gå till vårdcentralen men jag är för feg!!! Jag som peppar människor hela dagarna att de behöver söka vård..... Vad är jag för ynkrygg???
Sambon vill att jag ska söka för mina besvär men jag är ju som jag är.
I går fyllde Molly 20 år och jag och hästarna hade lite morotsfest. Jag fick ta in Molly i boxen så att hon fick några extra morötter för annars ska ju Jennie och Fella ha de flesta de är riktiga gottegrisar de två.
Ska väl åka ner till stallet och mocka skulle egentligen behöva rida Fella så vi kan bevisa att vi tränat när vi ska till Ronny på måndag men jag har ju några till dagar på mig så det ordnar sig säkert. Ha det gott själv ska jag krya på mig.
Inte mina fasaner men de ser  ju ut såhär. Visst ser tuppen ut som Farao???


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu får man ju kommentera två inlägg på en gång! Gud vad du fixar och donar med dina djur samt alla nya! Snart kan ni öppna zoo för alla Stigtomta-bor? Men hur mår du nu då? Låter inget bra Åsa..

Du kan få gå med i min sjukstuga om du vill? Jag har idag fått reda på att jag har kraftig nedsättning av hörsel V öra...ska träffa läkaren i morgon...

Så, nu ringer du oxå till doktorn!!

Kram till er från mig...

2009-05-19 @ 18:01:44
Postat av: Nina G

Åsa vännen! Nu går du till doktorn! Man ska vara rädd om sig själv och sin hälsa.

Ja jag ansluter mig också till sjukstugan. Läkarrädda jag tog mod till mig och besökte stället där dom sticks. Och det visade sig att jag hade akut vitamin b12 brist. Superkul, så nu går jag och får sprutor varannan dag. Och det konstiga är att Celine hade samma sak i vintras. Kanske smittar? Så krya på dig och du måste beställa en tid hos läkaren! Kram från din suporter.

2009-05-21 @ 18:12:39
Postat av: Bloggarn själv

Tack för peppningen. Jag får väl ta och lyda er men det tar emot. Krya på er båda två. I går var jag och tittade på Fellas lillebror söt som en maräng var han...

2009-05-21 @ 23:24:04
Postat av: Antonia

Hej vännen! Hoppas du mår bättre snart. Tomt utan dig här på jobbet! Kram Antonia

2009-05-24 @ 17:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0