Vårkänslor

Idag har veterinären varit och givit Fella och Molly vaccin mot hästinfluensa. Jennie fick vaccin mot stelkramp då jag missade det när hon fick hästinfluensavaccin. Fluke vår casanova fick också en spruta fast av mig då han som jag tidigare nämnt inte är helt överens med veterinären. Fluke fick en spruta Promon för att han inte ska stöta så hårt på tikarna i nejden. Snart är det två snygga labradortikar som löper så det ska bli intressant och se om sprutan har någon effekt på vår käre Fluke.
Eftersom han var tvungen att genomgå denna grymma behandling fick han idag en gummianka vilken han blev helt galen i. Han biter i den och den piper tur att det inte är guldfasanen han fått tag i.
Annars är det ganska som vanligt här på Jonslund. Jag är ju sjukskriven pga att jag inte mår så bra och jag försöker att skämma bort mig och ta det lugnt men jag har så himla svårt att göra det. Jag har idag cyklat till hästarna två gånger eftersom bilen Harry varit på verkstaden. Egentligen skulle jag gå till hovslagaren också med Fella men då veterinären inte kom när han skulle (det måste vara ett veterinärsyndrom att komma sent) så fick jag ringa och ändra tiden. Pust det var faktiskt skönt för jag hade egentligen ingen lust att gå genom Stigtomta men Fellapojken.
Nej nu ska jag dricka lite kaffe och sedan ska jag åka och natta hästarna. Kramelikram på er

Kommentarer
Postat av: catarina

Sjukskriven??

Kram Catarina, skriv och berätta på min mail om du vill...

2009-05-29 @ 19:32:23
Postat av: Nina g

Åsa vännen, du måste vara rädd om dig!

Krya på dig!

Stor kram från din andra supporter!

2009-05-30 @ 17:18:43
Postat av: Anonym

Usch vad trist det är när du inte skriver nåt på din "braiga" blogg...

Kram C

2009-06-14 @ 20:37:27
Postat av: bloggaren själv

Ja jag vet att jag inte skrivit på länge men min dator laggar hela tiden men jag ska bättra mig...

2009-06-16 @ 16:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0