LU - vilken katastrof

ja det har varit jobbigt hela veckan. Sambon och en annan herre var enda nere i Motala och hämtade kaninburar. Förra fredagen var de och byggde burar och sambon lyckades få in en grad i ena ögat och fick inflammation i ögat på köpet.
Igår fick han bära kaniner hela dagen - vår Gobbe fick 94 p - och idag möttes vi av beskedet att tennishallen hade rasat ihop. Vet ännu inte om Gobbe lever eller ej. Ja jag vet att det bara är en kanin men ovissheten över var han är...
Lilla Gobbe vår fina Belgiska jätte hoppas att han sitter i ett hörn och skuttar fram till oss i morgon när vi åker till Rosvalla men jag börjar att tvivla.
Det skulle ju vara en bra dag idag då sambon fyller 40 år men varken hans föräldrar och syskon eller mina föräldrar kunde komma pga vädret. Vilken skitdag varför hände allt idag när det skulle bli en bra dag för sambon.
Jag blir så hímla ledsen....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har tänkt på er hela helgen sen jag läste om Rosvalla-raset...måtte de inte vara där tänkte jag!

Å, hoppas att ni hittar en fina kanin...

Kram till er alla från Catarina

2010-02-22 @ 17:14:24
Postat av: catarina

ER fina kanin ska det vara!! Måste vara istappar på tangentbordet...

2010-02-22 @ 17:15:53
Postat av: bloggar'n själv

Har varit inne vid Rosvalla i kväll och letat efter kaniner har ej hittat Gobbe ännu...

Finns många kaniner kvar under rasmassorna och de flesta verkar leva!

2010-02-22 @ 23:08:38
Postat av: Anonym

Hur har det gått? Kaninen funnen eller ej? Härligt med sol idsg...har du ridit?

Kul att du ska vara med på Per-clinic..jag kommer och tittar, lovar! Kramis till er alla...

2010-03-06 @ 15:00:39
Postat av: bloggarn själv

Tyvärr har vi inte hittat vår Gobbe ännu men jag ger INTE upp. Jag har jobbat idag och du skulle bara höra följetongen om min arbetssituation den är inte kul. Jag har sådan abstinens vad det gäller att rida men det går inte att ta sig från stallplan. I skogen är det för djupt med snö och vägen är helt isig och det går inte att komma undan ifall det kommer någon bil. Att ta sig till ridhuset är helt uteslutet så just nu har hästarna semester tyvärr. Jag börjar bli helt galen så jag hoppas att snön snart smälter. Får så himla dåligt samvete mot framförallt Fella men nu är det vädrets makter som bestämmer tyvärr.

2010-03-06 @ 20:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0