Brrr vad kallt det är

I morse var det riktigt kallt när jag gick ner till stallet. Inne i stallet var det dock ganska varmt så hästarna ska inte klaga. De fick gå ut i omgångar för att hålla värmen i stallet. Tyvärr har Fella kommit på att han kan ta sig ur hagen då elaggregatet har lagt av. Första gången han kom ut stod han bara utanför och hade Jennie kvar i hagen. Jag tog in dem och lagade staketet med hjälp av frusna fingrar och jävligt små muttrar på skarvningsgrejerna.
Jag trodde i mitt enfald att hästarna nu skulle hållas sig kvar i hagen men tji fick jag. Fella lyckades åter igen spränga tråden och hela skocken sprang till grannens hästar. Jag gick dit med alla grimmor och en hink med mat. Hästarna sprang bort från mig och jag trodde inte att jag skulle kunna fånga in dem innan de försvann in i skogen och bort över vidderna. Ja jag var ganska orolig över vad de skulle ta sig till. Lilla Molly kunde dock inte motstå maten så hon kom till mig och lät sig fångas in. Fella och Jennie kom också och jag lyckades få på dem grimmorna också. De andra två ville dock känna av friheten. Jag tog mina lydiga (eller rättare sagt matglada) hästar och gick hem med dem. Då kom ponniernas ägare och vi kunde fånga dem också. Nu har ett nytt aggregat installerats och nu ska väl hästarna vara kvar i hagen.
Ja ibland skulle jag vilja ha hamstrar i stället fast när jag står inne i boxen hos någon av hästarna så glömmer jag direkt bort hamstrarna.
Längtar efter lite varmare väder för just nu är det tungjobbat med djuren.

Kommentarer
Postat av: catarina

Vilken tur att dina pållar tycker om mat....

Ja, nu kunde det allt bli lite varmare...jag har ju inga hästar att ta hand om, men tycker det är kallt ändå!

Mår Micke bättre nu?

Kram C

2010-01-07 @ 06:04:15
Postat av: bloggar'n själv

Idag har hagarna blivit fixade. Micke mår tyvärr inte bättre har fortfarande mycket ont. Jag tycker så himla synd om honom och ingenting kan jag göra...

2010-01-07 @ 20:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0