Våren närmar sig...

äntligen. Idag tänke jag ta en tur med Fella. När jag hade fått på honom grimman och skulle ta ut honom ur hagen lyckades Jennie tränga sig emellan. Jag tappade såklart taget i grimskaftet och helt plötsligt hade jag två juveler som sprang lösa. De sprang runt på tomten och sedan rusade de över vallen ner till grannens hästar. Sedan vände de om och sprang hem igen. Jennie blev så upphetsad så hon gick i passage med svansen rätt upp (jag har aldrig fått reda på var hon har fått sina arabgener från för hon har ingen arab i härstamningen). Fella stannade iallafall hos mig och sedan var det bara att säga åt Jennie att gå in i boxen och hon gjorde det. Då lyckades Molly ta sig ur hagen och kom farandes men med hjälp av lite morötter så lät hon sig villigt fångas. Ibland undrar jag varför jag inte har ett akvarium i stället.
Jag tog iallafall en tur med Fella i skogen och det gick bra med tanke på att han har MYCKET energi just nu. Härligt att ha börjat rida igen. När allt var klart i stallet stod jag och tittade på hästarna och tänkte att nej jag byter inte ut dem mot akvariefiskar för häst luktar godare än fisk. Ja, ja det är väl inte vara lukten som gör att jag älskar hästar det är ju så mycket annat oxå som bara hästmänniskor kan förstå.
Nu ska jag gå och lägga mig med mina killar hoppas Fluke inte har tagit min säng nej han ligger visst på golvet under bordet ännu...
Fella i sommarhagen - snart är det dags igen. HÄRLIGT

Kommentarer
Postat av: catarina

Verkar som det var en händelserik dag hos dig!! Men man får sig ett gott skratt när man läser....kram och glad påsk vännen!

2010-03-31 @ 21:21:31
Postat av: Bloggarn själv

Ja livet på Jonslund är innehållsrikt :) Ska döpa om stället till High Chaparall II... Kram och glad påsk till dig oxå. Tänker på dig och Ida på söndag när ni ska till Zarfa.

2010-04-02 @ 08:43:38
Postat av: catarina

Har lite glada nyheter oxå...

Ida och Jacie tävlat i Skara idag, Rein in Sweden, breeders jacpot-reining...de blev två...kul va!

2010-04-02 @ 20:27:51
Postat av: Bloggar'n själv

Det var kul det är de verkligen värda. Gratta dem och ett speciellt grattis från Fella till syrran...

2010-04-02 @ 20:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0