Vilse i svampskogen

nu har det hänt igen. Jag har gått vilse. Fluke och jag skulle gå ut i skogen och plocka svamp hade vi tänkt. Alla (nästan) på jobbet pratar om hur mycket svamp de har plockat så jag tänkte inte vara sämre. Till en början visste jag var vi var men efter en halvtimme var vi helt lost. Fluke har ju den förmågan att fastna i ris och runt träd så det var lite svårt att koncentrera sig på var vi var och var svampen var. Det verkar som om svamparna gömmer sig i mossan när vi är i farten. Ja vi hittade iallafall litegrann och eftersom sambon inte äter svamp så var det helt lagom till mig. Vi hittade hem till slut och vi hade bara irrat runt litegrann så det var lugnt.
När vi kom hem tog jag och Fella en liten tur i skogen Skulle egentligen har ridit lite längre men pga förvirringen i svampskogen blev den inte så lång. Sitter nu och tittar på idol i morgon blir det jobb igen och nästa lördag clinic för Staffan igen.
Var så nöjd med Fella i söndags på clinicen. Kul att Staffan tycker att jag har en bra häst med kapacitet det gäller bara för mig att skärpa mig och ge järnet. Team Jonslund ska visa framfötterna mer och mer (nu skröt jag litegrann).

Kommentarer
Postat av: Catarina

Härligt att höra Åsa, om dig, svamp, Fluke och Fella..samt sambon förstås!!

Nästa helg jobbar jag tyvärr, så det blir ingen support från supporten då heller, skit oxå!

Kram

2010-09-25 @ 10:03:47
Postat av: Bloggarn själv

Ska jag behöva klara mig själv igen!!!! Det går allt bra om det är samma som rider som förra gången är vi ju ett trevligt gäng.

Kram på dig

2010-09-25 @ 20:18:57
Postat av: catarina

Saknar dina härliga inlägg på bloggen...

Kram i regnet från Catarina

2010-11-13 @ 15:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0