Det snöar ute...

trodde att jag drömde i morse när jag skulle gå ner i stallet. Det snöade och blåste för fullt. Fick pulsa genom snön och fick knappt upp stalldörren. Usch vilket väder.
Igår fick Jennie och Fella ta av sig skorna det hjälper ändå inte att brodda och då är det ju bättre utan skor, det är i allafall min teori. Hade därför tänkt ta en liten tur med Fella idag men den snöade liksom inne...
Sitter nu i soffan och tittar på Tour de ski samtidigt som sambon håller fyr i brasan. Ganska skönt faktiskt. Fluke vill inte gå ut och katterna springer i skytteltrafik för de vet inte om de ska vara ute eller inne. Snacka om ambivalenta djur.
Undrar om det blir något ridväder någon gång. Är så himla ridsugen men det blir ju inte kontinutet när vädret är som det är. Får ta igen det när det blir mildare.
Vi hade tänkt att åka hem till mina föräldrar idag men det blev som sagt ändrade planer. Pratade iallafall med mamma en lång stund i telefonen så det känns bra. Det är lite tråkigt att inte kunna träffa dem så mycket men det finns ju de som har det värre. Jag har en kusin som bor i Australien så hon har lite längre hem så jag ska inte klaga.
Nu ska jag klä på mig och gå ner och mocka samt dra ut hästarna i hagen en stund. Slit och släp men det är värt.Det är så härligt när det är färdigmockat och hästarna kommer in och mumsar.


Kommentarer
Postat av: Catarina

Det blev inget Tidaholm för mig idag heller...Hoppas på bättre väder i morgon!

Trevligt att läsa om dina bravader, i ur och skur...

Trevligt att babbla lite med dig i telefonen oxå..

Kramelikram C

2011-01-06 @ 16:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0