Gott nytt år

Det var länge sedan jag skrev något här på bloggen. Det blir lite sämre när man mest skrivr på facebook nuförtiden. Ska skriva lite mer här fortsättningsvis då det är lättare att skriva av sig här.
Så nu tar jag nya tag och böjar om med bloggandet. Tänk att det är nytt år igen. Tillbringade nyårsafton tillsammans med sambon och djuren. Åt och drack gott och vid tolvslaget var vi i stallet hos hästarna då Jennie tycker att det är obehagligt med smällarna. Fella och Molly bryr sig inte om de får lite att äta.
Vad har jag då gett för löften? Det är inga speciella utan det är väl det man försöker leva upp till hela året. Gå ner i vikt, rida mer och hålla i ordning inne. Det blir dock aldrig som man tänkt sig.
jag undrar vem det är som man ger löftena till? Är det till sig själv eller till andra? Jag trodde att det var till sig själv men varför får man då så dåligt samvete om någon påtalar att man inte klarat av att hålla sitt löfte?

I morgon är det jobb igen som gäller. Trivs bra på mitt nya jobb men jag har gått ner i tid så det blir inte så mycket i plånboken. Skulle vilja ha något att göra som gav lite extra inkomst men det är svårt att hitta. Kan i och för sig säkert jobba extra men tycker att det räcker den tid jag är på lasarettet så det skulle vara någon annanstans. Känns i allafall mycket bra att ha alla helger lediga så att jag och Fella kan åka och tävla lite mer i år. Fick verkligen blodad tand i höstas när vi gjorde det.

Ska försöka att spara ihop lite pengar så att vi kan vara med på clinic för Staffan och Per det är målet samt rida några gånger för Lotta på Fingerkulla. Sedan ska vi ut och tävla. Planerar att starta på D-nivå för att se om vi kan nosa litegrann på C-nivå i höst. Hållar nu alla tummar att det blir som jag vill.

När jag håller på att mocka tänker jag mycket och kan i då hitta intressanta ämnen som skulle vara kul att diskutera eller ge sin åsikt om, Jag brukar säga till mig själv att det där ska jag skriva om på bloggen men när jag har loggat in har jag helt glömt bort vad jag skulle skriva om.

Ha det nu så bra själv ska jag snart ner till stallet och natta och pussa hästar. Fella får alltid några extra för Jennie vill inte ha några. Kram till alla


Kommentarer
Postat av: catarina

Härligt att få läsa på din blogg igen Åsa!

2011-01-03 @ 14:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0