Maj eller november

Jag blev lite fundersam när jag vaknade för jag visste inte om det var maj eller november. Småregn och iskallt. Gick ner till stallet och väckte hästarna. Funderade ett tag ifall de skulle få täcken men bestämde att de fick vara utan de har ju lösdriften att gå in i. Våra små kaninungar hade inte vaknat utan låg ihopkrupna i en enda hög. Vi har två honor som har fått sex och tre ungar. Idag är de två veckor och de är så himla söta. Kullen med tre stycken i är väldigt trinda för mamman har mycket mat till dem.
Hönorna tvekade litegrann innan de gick ut men när de väl kommit ut jagade de mig tills de fick lite havre att picka i sig. Ankorna tog en morgonpromenad i trädgården.
När alla djur fått sin morgonskötsel tog jag med mig ved in. Tänkte lägga mig i soffan en stund framför brasan men jag kröp ner i sängen hos sambon, Fluke och Honung. Att jag kröp ner hos sambon stämmer inte helt för grabbarna lade sig emellan oss som vanligt.
Nu är det snart dags att gå och lägga sig igen och den  här dagen är slut. Undrar vad morgondagen har i sitt sköte. Skulle kanske åka till Pilthyttan i morgon kväll men det beror på vädret känner inte för att rida om det regnar småspik.
Godnatt alla kära....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0