Tävlingsdags....

idag anmälde jag oss till en träningstävling. Vet inte vad den går ut på men det kan ju vara kul att testa litegrann. Pleasure, WR och reining får det bli på lägsta nivå.
För tillfället mår jag riktigt bra. Igår hade jag lock för båda öronen det var skitjobbigt. Det kändes som jag hade en humla i varje öra och att de var osams. Förstår ni hur jag menar? Kan nog vara lite svårt.
Ídag har humlorna flyttat ut och jag uppskattar verkligen det. Tog med mig Jennie när vi gick ut med Fluke. Jag har bestämt mig att inte rida henne då hon tappat så mycket ryggmuskler så jag tömkör henne i stället. Hon slipper ju då han en tjockis på ryggen och kan använda den bättre. Får se hur det går det är ju iallafall ett sätt så att hon kan få göra litegrann och mitt dåliga samvete blir lite mindre. I hagen står det iallafall en som är fruktansvärt svartsjuk och känner sig helt åtsidosatt när jag gör något med Jennie. Fella gnäggar och gnäggar och ser mycket förnärmad ut. Så knäpp han är den lille prinsen. Hans två fans kommer ju hem till honom och ger honom lite uppmärksamhet efteråt. Molly skiter i allt bara hon får lite klappar och mycket mat och får ta en tur med sulkyn emellanåt.
Sitter nu och tar igen mig i soffan ínnan det är dags att gå ner och ta in hästarna. I morgon är Micke ledig och mina föräldrar kommer upp till oss. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0